Hoofdmenu

Florida

St. Augustine - Orlando/Kissimmee

Vrijdag 5 mei 2017.

Vanochtend rond 6 uur een flinke regenbui, maar als wij twee uur later gaan ontbijten schijnt de zon.
Het ontbijt is prima, er is zelfs bruin brood. Alleen het sinaasappelsap is veel te waterig.
We maken er vandaag een rustige dag van. Het is een korte route naar Kissimmee, 130 mijl = 2˝ uur rijden. Dan zijn we weer waar we deze rondreis begonnen en is de vakantie voorbij.

Kwart over 10 rijden we vanuit St. Augustine de 1 op, een stukje van een kwartier. Daarna de I95 zuid, ook ongeveer een kwartier. Dan gaan we de kustweg volgen.

Herman zet de auto aan de kant bij Flagler Beach. Het is nog frisjes vooral als de zon weg is. Er staat hier aan de kant van de Atlantische Oceaan een stevige wind. Dat is goed voor de surfers.
De pier is in reparatie. Ook stormschade? Het zand op het strand is geel, bruinachtig met een strook wittig zand. Heel apart!

Volgende plaats is Ormond dat naadloos overgaat in Daytona Beach. Allemaal erg toeristisch. De hele kustlijn is verpest door honderden hotels, restaurants, pretparken en noem maar op. Het is wel heerlijk rustig op straat, dat zal in de vakantietijd wel anders zijn.

Ook in Daytona Beach nemen we een kijkje bij het strand, dat erg breed is. Op sommige plekken kun je met de auto het witte zand oprijden.
Bij een SubWay drinken we koffie. Tanken doen we ook.

Dan zet Wil de vuurtoren die we willen gaan bekijken in de navigatie. Eigenlijk een overbodige handeling want het is 6 mijl rechtdoor rijden en dan zie je de 50 meter hoge, steenrode vuurtoren al uitsteken.
Ponce Inlet Lighthouse and museum in Edgewater. Dat is de plek.
Bij de auto loopt een eekhoorntje. Een groep schoolkinderen verlaten juist dit terrein. Mooi zo.
De vuurtoren is voor sportievelingen te beklimmen. Het is de hoogste vuurtoren van Florida. Wij kijken alleen maar en maken foto's. Ook wordt er een souvenirtje aangeschaft en een T-shirt.

Het is inmiddels 28'C. en half bewolkt. We willen hier nog niet weg en wandelen door een miniparkje waar een veteranen herdenkingsmonument is, dat opvalt vanwege de vlaggen die er staan.
Dan steken we een straat over en gaan naar de waterkant. Er staat een hoop wind.
Het wordt erg eentonig maar het piertje is ook hier kapot. We zien een bootje wegvaren en 2 waterscooters komen naar binnen.
In dat parkje gaan we een poosje, als twee ouwetjes, op een bankje zitten en eten een banaan. Dit is een heerlijke plek. Totdat de zon weggaat. Dat is het sein om verder te trekken.

Klein stukje terug. Langs hele luxe villa's. Langs Port Orange. Daar wegnr. 4 op richting Orlando.
We naderen die stad vanuit het noorden. Het verkeer rond Orlando is heel druk maar Herman rijdt behendig door en trekt zich niets aan van het feit dat automobilisten links en rechts ons voorbij schieten. Ze rijden allemaal een dikke 10 mijl te hard.
Als we de skyline zien houden we afslag 64 in de gaten want we willen naar ons hotel in Kissimmee.

Half vier komen we daar aan en omdat het inchecken enige tijd vergt zijn we net voor vieren op onze kamer.
Wil herpakt haar bagage en Herman maakt een ommetje door het natuurpark dat hier ligt. Nu kregen we een plattegrond van het hotel met alle faciliteiten, dat kregen we bij de eerste overnachtingen 3 weken geleden niet. Nu pas zien we wat het complex te bieden heeft, behalve de hotelblokken dan.
Wij verblijven in complex B, kamer 155 op de hoek. En dit keer werkt de kraan zoals het hoort.

Bij de Chinees, aan de andere kant van de drukke weg, nemen we de maaltijd mét een Chinees biertje erbij. Toch weer met de auto, want als de zaak gesloten is moeten we iets anders zoeken.
De laatste nacht van deze vakantie.